Методические рекомендации

Модераторы: Ильмухаметов А.Г., Куватова Г.Д., Сулейманов Р.Ф., Акьюлова Р.Р.

Re: Методические рекомендации

Сообщение Ильмухаметов А.Г. » 24 дек 2015, 05:17

II. Уҡыу предметына (курс) дөйөм характеристика
Төп дөйөм белем биреү мәктәптәрендәрендә башҡорт теле курсының йөкмәткеһе белем биреү процесында метапредмет һәм предмет маҡсаттарына өлгәшеүгә йүнәлдерелгән. Был үҙ йәһәтендә коммуникатив, тел, лингвистик һәм мәҙәни компетенцияны формалаштырыуҙы һәм үҫтереҙе күҙ уңында тота.
Ильмухаметов А.Г.
 
Сообщения: 332
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:27

Re: Методические рекомендации

Сообщение Ильмухаметов А.Г. » 24 дек 2015, 05:17

III. Календарь -тематик планлаштырыу.
Тематик планлаштырыу – ул эш программаһының иң мөһим компоненты булып һанала, сөнки ул уҡыу материалын уҡыу планына һәм белем биреү учрежденияһының йыллыҡ график эшенә яраҡлы бүлергә ярҙам итә. Тематик план бер йылға эшкәртелә, унда уҡыу сәғәттәре, теманы үтеү, дәрестәр темаһы, уҡыусыларҙың программа материалын үҙләштереү һөҙөмтәләрен контролләү, теманы тормошҡа ашырыу өсөн билдәләнгән күләмде билдәләү һәм программалағы тема тураһында мәғлүмәт урынлаштырыла. Уҡыу материалы дәрес планы буйынса эҙмә-эҙлекле тормошҡа ашырыла. Яҡынса теманы үтеү ағымдағы йылдың календары менән билдәләнә.
Дәүләт теле булараҡ башҡорт телен 5-се класс “Ғәбитова З.М., Усманова М.Ғ. авторлығындағы “Башҡорт теле” дәреслеге буйынса календарь-тематик план өлгөһөн тәҡдим итәбеҙ:
Ильмухаметов А.Г.
 
Сообщения: 332
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:27

Re: Методические рекомендации

Сообщение Ильмухаметов А.Г. » 24 дек 2015, 05:11

5 –СЕ КЛАСС ӨСӨН ТЕМАТИК ПЛАНЛАШТЫРЫУ

№ Дәрес темаһы Дәрес һаны Төп йөкмәтке Уҡыусыларҙың эшмәкәрлек төрҙәре Контроль
эш төрҙәре Үкәреү ваҡыты
пл./фак.
метапредмет предмет шәхси
Белем көнө. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау.
(10 сәғәт)
1 Белем көнө. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 1 Тема буйынса белемде системалаш-тырыу. Белем көнө темаһын текстарға бәйләп өйрәнеү Ололар һәм үҙ тиҫтерҙәрең менән һаулыҡ һораша белеү ҡағиҙәләрен белеү, байрам менән ҡотлауҙар яҙыу, комплимент әйтә белеү. Уҡыусыларҙы тема буйынса һөйләшергә, аралашырға өйрәтеү. Тема буйынса яңы һүҙҙәр менән танышыу, уларҙы ғәмәлдә ҡулланыу текстар уҡыу, анализлау, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе башҡарыу.
2 1. Ғ.Рамазанов “Йәшә, тыуған ерем!”
Башҡорт теленең өн һәм хәрефтәре. 1 Ғ.Рамазановтың ҡыҫҡаса тормош һәм ижад юлы менән танышыу, өҫтәмә материалдар менән эшләү Уҡыған буйынса һығымта эшләй белеү, иң мөһим мәғлүмәтте айыра белеү Яҙыусыны тураһында биографик белешмә биреү, текст менән танышыу, телмәрҙә башҡорт теленең өн һәм хәрефтәрен дөрөҫ ҡулланыу Тыуған илгә, ергә ҡарата ихтирам һәм ғорурлыҡ тойғоһо тәрбиәләү Һайлап алыу уҡыу, уҡығанды анализлай белеү, үҙ фекереңде текстан табып иҫбатларға өйрәнеү, белемдәрҙе тикшереү Һүҙлек диктанты
ҡ Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара”
Ҡалын һәм нәҙек һуҙынҡылар 1 Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара” шиғырының йөкмәткеһен үҙләштереү, уҡыусыларҙа белемгә ынтылыш уятыу Уҡыған шиғырҙы бөгөнгө көн, көндәлек тормош менән бәйләнештә күҙаллай белеү Ф.Ғөбәйҙуллина “Рәйфә мәктәпкә бара” шиғырын уҡыу, йөкмәткеһен үҙләштереү
Ҡалын һәм нәҙек һуҙынҡыларҙы айыра белеү, ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡытыусы хеҙмәтенә ихтирам тәрбиәләү Шиғырҙы уҡыу, аңлатыу, һорауҙар ҡуйыу, һығымталар яһау, күнегеүҙәр башҡарыу
4 А. Игебаев “Һау булығыҙ, аҡҡоштар!”
Исемдең күплек ялғауы. 1 А. Игебаев “Һау булығыҙ, аҡҡоштар!” шиғырын өйрәнеү, тасуири уҡыу,
Исемдәрҙең күплек ялғауы темаһын нығытыу, рус теле менән сағыштырмаса өйрәнеү.
Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү. А. Игебаев тураһында биографик белешмә биреү, шиғырҙы тасуири уҡыу, исемдең күплек ялғауын ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡыусыларҙа ҡоштарға ҡарата иғтибарлылыҡ, күҙәтеүсәнлек тәрбиәләү, дөрөҫ һөйләү күнекмәләрен үҫтереү Бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, һығымталар эшләү, анализ яһау, белемдәрҙе тикшереү Һүрәттәр буйынса эш
5-6- Беҙҙең мәктәп. Һөйләмдә һүҙҙәр тәртибе 2 Тема буйынса текстарҙың йөкмәткеһен үҙләштереү, әйтергә теләгән фекерҙе дөрөҫ итеп еткерә белеү күнекмәләрен үҙләштереү Уҡыусыларҙы уҡыуға, фәндәргә ҡарата ҡыҙыҡһыныу уятыу Тема буйынса үҙләштерелегән белемде дөйөмләштереп ҡабатлау Тема буйынса уҡыусыларҙың белемдәрен киңәйтеү, һөйләү телмәрен үҫтереү, бер-береһенә ҡарата ихтирам, дуҫлыҡ хистәре тәрбиәләү, әҙәплелек ҡағиҙәләрен төшөндөрөү Тема буйынса үтелгәндәрҙе ҡабатлау, дөйөмләштереү, тикшереү. Бәйләнешле текст төҙөү өсөн һөйләмдәрҙе дөрөҫ ҡулланыу. Уҡыусыларҙың белемдәрен тикшереү Тест
7 Экскурсия “Көҙгө тәбиғәт” 1 Көҙгө тәбиғәтте күҙәтеү Тәбиғәттәге үҙгәреште күҙәтеү, япраҡтарҙан гербарий эшләү, тәбиғәттә булыу ҡағиҙәләрен үҙләштереү Көҙ, тәбиғәттәге күренештәр тураһында шиғырҙар уҡыу, уҡыусыларҙың үҙ тәьҫораттары менән уртаҡлашыу, әңгәмә ҡороу Тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл ҡараш тәрбиәләү Уҡыусыларҙа тыуған яҡҡа, тәбиғәткә ҡарата ихтирам тәрбиәләү, һынамыштар әйтеү, уйындар уйнау
8 Т.ү. Изложение 1 Изложение яҙыу Үтелгәндәрҙе ҡабатлау, системалаштырыу Һөйләү, яҙыу телмәрен үҫтереү Изложение яҙыу күнекмәләрен үҫтереү Тәҡдим ителгән текст буйынса изложение яҙыу изложение
Үҙем тураһында
(11 сәғәт)
9 Үҙем тураһында. Исемдәрҙең килеш менән үҙгәреше 1 Үҙем тураһында темаһы буйынса текстар уҡыу, уҡыусыларҙың бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, грамматик теманы ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Уҡыусыларҙың үҙ шәжәрәһен төҙөргә өйрәтеү, төркөмдәр менән эшләү күнекмәләрен булдырыу, тәҡдим ителгән текстар убйынса фекер алышыу Тема буйынса бәйләнешле һөйләү, яҙыу телмәрен үҫтереү Уҡыусыларҙы ғаилә ҡиммәттәре менән таныштырыу, ғаилә ағзаларына ҡарата ихтирам тәрбәиәләү Тема буйынса бирелгән текстар уҡыу, диалогик телмәр үҫтереү, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе башҡарыу
10 Минең мәктәбем. Исемдәрҙең килеш менән үҙгәреше 1 “Юлда һаҡ бул!” тексын уҡыу, юл ҡағиҙәләре тураһында һөйләшеү, белем алыу, уҡымышлы булыу тураһында фекер алышыу. Уҡығанды дөйөмләштерә, һығымта яһай белеү, иң мөһим мәғлүмәтте айырып һөйләй белеү Тема буйынса бирелгән материалдарҙы үҙләштереү, өҫтәлмә материалдарҙан кәрәклеһен һайлап алыу Килеш ялғауҙарын үҙ телмәреңдә дөрөҫ ҡулланыу, белем алыуға ҡарата ынтылыш тәрбиәләү Бәйләнешле һөйләү телмәрен үҫтереү, һорауҙарға яуап биреү, һүҙлек эше үткәреү, һүҙлектр менән эшләү
11 Алтын көҙ. Һүҙлек менән эш 1 Теманы дәреслектәгеһәм өҫтәлмә материалдар аша үҙләштереү, тема буйынса һынамыштар
уҡыу Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү, көҙ миҙгеленең үҙенсәлектәрен билдәләү В.Гудковтың “Осенью” тексын өйрәнеү, көҙ миҙгеле тураһында белемдәрен арттырыу Уҡыусыларҙа тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл ҡараш тәрбиәләү, тәбиғәттә үҙ-үҙеңде тотоу ҡағиҙәләрен нығытыу Уҡыу, әңгәмә, биремдәрҙе башҡарыу, һүрәттәр яһау, һүҙлектәр менән эшләү
12-1ҡ Беҙҙең ғаилә. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 2 “Беҙҙең ғаилә”, “Яңы фатир”, А.Хәбибуллина “Наша семья” текстарын өйрәнеү. Яңы темаға ҡағылышлы һүҙҙәрҙе үҙләштереү Төркөмдәрҙәэшләү күнекмәләрен булдырыу Уҡылған текстар буйынса фекер алышыу, һығымта эшләп, тормошта ҡуллана белеү, туғанлыҡ терминдарын дөрөҫ телмәрҙә дөрөҫ ҡулланыу, яңы һынамыш, мәҡәлдәр үҙләштереү Ғаилә ағзаларының бер-береһенә ҡарата ихтирам тәрбиәләү, диалогик телмәрҙе үҫтереү Дәреслек, эш дәфтәрендәге биремдәрҙе эшләп, текстарҙың йөкмәткеһенә төшөнөү, анализ эшләү, яңғыҙлыҡ һәм уртаҡлыҡ исемде ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Проект эше
14 Башҡортостан йылғалары. Яңғыҙлыҡ һәм уртаҡлыҡ исемдәр 1 Башҡортостан йылғалары тураһында дәреслектәге текст һәм өҫтәлмә материал аша танышыу Уҡыусыларға экологик тәрбиә биреү, аудитория алдында сығыш яһай белеү Башҡортостан йылғаларын, уларҙың атамаларын, ҡайҙа урынлашыуын айыра белеү, тема буйынса фекер алышыу, һүҙ төркөмө булараҡ, ҡылымды ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу Республикабыҙҙын йылға атамаларын белеү һәм тәбиғәткә ҡарата һаҡсыл мөнәсәбәт тәрбиәләү.
Яңы материал менән танышыу, уҡытыусының инеш һүҙе, фекер алышыу, төп фекерҙа дауам итә белеү Һайланма диктант
15 Минең көн режимым. Ҡылым 1 Тема буйынса тәҡдим ителгән материалдарҙы үҙләштереү Һүҙлек, өҫтәлмә сығанаҡтар менән эшләү. “Үҙем тураһында” темаһы буйынса һөйләү һәм яҙыу телмәрен артабан да үҫтереү. Уҡыусыларҙың көн режимы тураһында һөйләүе, бер-береһе менән фекер алышыу. Уҡыусылар менән ваҡытты рациональ файҙалана белеү тураһында һөйләшеү. Үҙ фекерен иркен еткерә алыу, бер-береһе менән диалогка инеү һәм һорауҙарға яуап биреү Текстар уҡыу, һүҙҙәрҙе аңлатыу, һорауҙар буйынса төп фекерҙе табыу, һығымта эшләү, бәйләнешле текст төҙөй белеү күнекмәләрен үҙләштереү Ижади эш
16 Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы”. Сифат 1 Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы” шиғырын уҡыу. Башҡортостан флагы тураһында мәғлүмәт менән дәреслектәге һәм өҫтәлмә материал аша танышыу Уҡыусыларға Башҡортостан Республикаһының Дәүләт флагы һәм уның әһәмиәте тураһында аңлатыу Й.Солтанов. “Башҡортостан флагы” шиғырын өйрәнеү, тасуири уҡыу, сифатты ғәмәлдә дөрөҫ ҡулланыу буйынса күнегеүҙәр эшләү Уҡыусыларҙа Дәүләт гимнына ихтирам һәм ғорурлыҡ тойғоһо тәрбиәләү Флагтың төҫтәре бирелешен аңлатыу, тема буйынса фекер алышыу, бәйләнешле һөйләм телмәрен үҫтереү
17 Артурҙың бер көнө. Зат алмаштары 1 “Артурҙың бер көнө” тексын өйрәнеү. Текст йөкмәткеһе буйынса һығымта эшләп, үҙ көн режимын дөрөҫ ойоштороу тураһында һөйләү “Артурҙың бер көнө” тексының йөкмәткеһен үҙләштереү Һәр уҡыусыны үҙ көн режимы тураһында дөрөҫ, тулы итеп һөйләргә өйрәтеү Тексты уҡыу, йөкмәткеһе буйынса фекер алышыу, әңгәмә үткәреү, һорауҙарға яуап биреү
18 Минең шәжәрәм. Үтелгәндәрҙе ҡабатлау 1 Шәжәрә темаһын дәреслектәге һәм өҫтәлмә материалдар аша өйрәнеү Уҡыған тексты аңлап, ғаилә тарихына күҙәтеү яһай белеү Шәжәрә тураһында белешмә биреү. И.Бураҡаев һ.б. “Башҡа халыҡтар шәжәрә яҙғанмы?” тексының йөкмәткеһен үҙләштереү, һорауға яуап биреү Уҡыусыларҙың үҙ ғаиләһе шәжәрәһен төҙөү, өҫтәлмә сығанаҡтар менән эшләргә өйрәтеү, төп фекергә иғтибарҙы йүнәлтә белеү Дәреслектәге текст менән танышыу, тасуири уҡыу, башҡа шәжәрәләр менән таныштырыу
19 Контроль диктант 1 Үтелгәндәрҙе системалаштырыу Дөрөҫ яҙыу күнекмәләрен нығытыу Ғәмәлдә дөрөҫ яҙыу Үҙ белемдәрен баһалау. Диктант яҙыу диктант
Ильмухаметов А.Г.
 
Сообщения: 332
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:27

Re: Методические рекомендации

Сообщение Сулейманов Р.Ф. » 09 дек 2015, 10:27

Дәрескә анализ бирүнең беренчел аспектлары:
Дәреснең дидактик бурычы (дәрес алдына куелган дидактик бурычның сайлап алынган эчтәлеккә туры килүе; дидактик мәсьәләләрнең чишелеш нәтиҗәләре );
Дәреснең эчтәлеге (дәреснең эчтәлеге дәреслекнең һәм программаның эчтәлегенә туры киләме? );
Укыту методлары (сайлап алынган уку-укыту алымнары һәм чаралар куелган максатка җавап бирәләрме? );
Укыту формалары ( укыту формалары (фронталь, төркем, шәхси, коллектив) дәреснең дидактик бурычларына җавап бирәме? тәкъдим ителгән биремнәр максаттан чыгып биреләме ?);
Дәреснең нәтиҗәләлеге (дәреснең нәтиҗәсе куелган бурычларга җавап бирәме? );
Дәреснең гамәли юнәлеше (укучыларга тәкъдим ителгән сорауларның, биремнәрнең гамәли эчтәлеге);
Укучыларның мөстәкыйль эшчәнлеге (укучыларның дәреснең дидактик бурычларын чишкән вакытындагы мөстәкыйль эшчәнлекләренең дәрәҗәсе укучыларның мөстәкыйль эшчәнлекләренең характеры (репродуктив, иҗади) бер-берсенә ярдәм күрсәтү);
Дәреснең һәр этабында УУГ формалаштыру (шәхси, танып-белү, коммуникатив, регулятив);
ИКТ компетентлыкны формалаштыру (дәрестә ИКТны куллану, укучыларда ИКТ компетентлыгының формалашу дәрәҗәсе);
Дәреснең структурасы (дәреснең структурасы дидактик бурычларга җавап бирәме?)
Педагогик стиль (Педагогик этика кагыйдәләре сакланамы ?)
Гигиена таләпләре (Температура режимы, кабинетны җилләтү, эшчәнлек төрләрен чиратлаштыру, динамик тәнәфесләр ясау).
Теләкләр һәм киңәшләр.
Сулейманов Р.Ф.
 
Сообщения: 264
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 04:40

Re: Методические рекомендации

Сообщение Хабибов Л.Г. » 04 дек 2015, 09:15

Дәрескә үзанализ планы
1. Сыйныфка кыскача характеристика.
2. Дәреснең темасы.
3. Тематик бүленештә бу дәреснең урыны.
4. Дәреснең максаты:
а) белем бирү;
ә) фикерләүне, күнекмәләрне үстерү;
б) тәрбия бирү.
5. Дәреснең төре:
а) яңа материалны аңлату;
ә) ныгыту;
б) гомумиләштерү-йомгаклау;
в) белемнәрне тикшерү-контроль;
г) катнаш дәрес.
6. Дәреснең структурасы, төп элементлары, вакыт бүленеше.
7. Дәрестә кулланылган материалларның максатка ирешүдәге роле.
8. Дәрестә кулланылган методлар, алымнар.
9. Дәрестә күрсәтмәлелек.
10. Балалар белән индивидуаль эш формалары.
11. Укучыларның белемнәрен бәяләү.
12. Дәрескә йомгак (уңышлы, уңышсыз яклар).
Хабибов Л.Г.
 
Сообщения: 11
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 05:37

Re: Методические рекомендации

Сообщение Хабибов Л.Г. » 04 дек 2015, 09:13

Дәрескә үзанализ – укытучының профессиональ үсешен, камиллеген тәэмин итә торган чара.
Дәрескә үзанализ ясау түбәндәгеләргә мөмкинлек бирә:
укучы һәм укытучы эшчәнлеге алдына дөрес максатлар формалаштырып куерга;
үз педагогик эшчәнлекнең шартлары белән максатка илтү юллары, алымнары арасында бәйләнеш тудыру күнекмәләрен үстерергә;
үз педагогик хезмәтнең нәтиҗәләрен төгәл планлаштырырга һәм аларны күрә белү күнекмәләрен формалаштырырга;
укучыда үзаңны формалаштырырга, башкарылган эшләр һәм дәреснең соңында барлыкка килгән нәтиҗәләр арасында бәйләнешне күрә алырга.
Хабибов Л.Г.
 
Сообщения: 11
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 05:37

Re: Методические рекомендации

Сообщение Хабибов Л.Г. » 04 дек 2015, 09:11

Дәрестә укучының игътибарын даими җәлеп итеп тору алымнары:
проблемалы ситуацияләр булдыру;
укучыларның белем үзләштерү темпларын үзгәртеп тору (тизләтү яисә әкренәйтү);
укучыларга көтелмәгән, кызыклы сораулар хәзерләү; −− белем бирү процессында аудио-, видео техник чараларны, күрсәтмәлелекне куллану;
фронталь, төркем белән эшләү төрләрен актив чиратлаштырып тору;
дәрестә төрле кызыклы ситуацияләрне мисал итеп китерү;
уңышлылык халәтен тудыру;
дәрес эчтәлегенә төрле уеннарны кертеп җибәрү;
көч сынашу-узышуга корылган биремнәрне бирү;
укучылар белән ышанычлы әңгәмә-диалог кору һ.б.
Хабибов Л.Г.
 
Сообщения: 11
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 05:37

Re: Методические рекомендации

Сообщение Сулейманов Р.Ф. » 03 дек 2015, 11:58

Дәреснең нәтиҗәле булуының алшартлары:
−− кызыксындыру, мобилизацияләү;
−− дәреснең беренче минутыннан ук укучыларны актив эшчәнлеккә алып керү;
−− дәрес планында каралган гамәлләрне үзчиратында башкару;
−− дәрестә эшлекле генә түгел, иҗади, хис-эмоцияләргә бай булган, уңай теләктәшлеккә корылган атмосфераны булдыру;
−− укучыларның игътибарына бирелгән информациянең никадәр дөрес кабул итүлүен, үзләштерелүен белү өчен этапларда каралган барлык чараларны куллану;
−− уку-укыту алымнарының арсеналын төрләндерү; −− дәресне тәмамлаганда өй эшен төгәл формалаштырып бирү һәм киләсе дәрескә “күпер” салу (киләсе дәрестә нинди теманы үтәчәкләрен һәм ул материалның әһәмиятен ачыклап бирү).
Дәрестә укучының игътибарын даими җәлеп итеп тору алымнары:
−− проблемалы ситуацияләр булдыру;
−− укучыларның белем үзләштерү темпларын үзгәртеп тору (тизләтү яисә әкренәйтү);
−− укучыларга көтелмәгән, кызыклы сораулар хәзерләү; −− белем бирү процессында аудио-, видео техник чараларны, күрсәтмәлелекне куллану;
−− фронталь, төркем белән эшләү төрләрен актив чиратлаштырып тору;
−− дәрестә төрле кызыклы ситуацияләрне мисал итеп китерү;
−− уңышлылык халәтен тудыру;
−− дәрес эчтәлегенә төрле уеннарны кертеп җибәрү;
−− көч сынашу-узышуга корылган биремнәрне бирү; −− укучылар белән ышанычлы әңгәмә-диалог кору.
Сулейманов Р.Ф.
 
Сообщения: 264
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 04:40

Re: Методические рекомендации

Сообщение Сулейманов Р.Ф. » 03 дек 2015, 11:48

Заманча дәреснең әһәмиятле аспектлары:
•− дәреснең максатчан һәм мотивлашкан булуы.
•− дәреснең максаты төгәл һәм конкрет булуы, куелган максатка көтелгән нәтиҗәләрнең җавап бирүе, ягъни тәнгәл килүе зарури;
•− дәреснең нәтиҗәлелеге укучыларның билгеләреннән, материалны үзләштерү дәрәҗәсеннән чыгып түгел, ә укучыларның эшчәнлегеннән чыгып бәяләнергә тиеш. Шул ук вакытта дәрестә “белем” алуның әһәмияте кимеми, киресенчә, булган белемнәрне гамәлдә куллана белүгә игътибар гына арта;
•− дәреснең яңа белем бирү максаты – укучыларның үзләре алдына мөстәкыйль максат куюлары һәм аңа бару бурычларын билгеләп эшчәнлек оештырулары;
•− яңача корылган дәреснең мәгънәсе – ул белем алу процессы вакытында куелган проблеманының укучылар тарафыннан танып-белү эшчәнлеге аша чишелүе;
•− дәрестә никадәр дәрәҗәдә мөстәкыйль эшчәнлеккә күбрәк урын бирелсә, шул кадәр яхшырак (бу очракта укучылар текст өстендә эшләп проблеманы чишәргә өйрәнәләр һәм мәгълүмати компетенцияләргә ия булалар);
•− заманча дәрес белем бирү процессында дискуссия, тәнкыйть, эшлекле һәм рольле уеннар, ачык сораулар кебек эшлекле методлар һәм алымнарның актив кулланылуның белән аерырылып тора.
Сулейманов Р.Ф.
 
Сообщения: 264
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 04:40

Re: Методические рекомендации

Сообщение Сулейманов Р.Ф. » 03 дек 2015, 11:46

Хәзерге заман таләпләренә җавап бирә торган дәрес нинди булырга тиеш? Аны проектлаштырганда укытучыга нәрсәләргә игътибар итү сорала?
Иң беренче чиратта педагогка шуны истә тоту мөһим – дәрестә башкарылган һәр эшчәнлек максатчан һәм нәтиҗәле булырга тиеш. Моны аңлап кабул итү өчен безгә көндәлек тормышыбызга игътибар итү сорала. Мисал өчен, нинди генә чараны гына алмыйк, сайламыйк (спектакль яисә концерт карау, тәмле ризыклар белән туклану, китап сатып алу һ.б.) без аның алдан ук нәтиҗәле, көтелгән һәм күңелле булачагына өмет итәбез. Һәрбер чарада ике як урын ала: җырчы – тыңлаучы, артист – тамашачы, пешекче – тукланучы, укытучы – укучы. Әгәр безгә тамаша яисә чара ошаса, без аннан рухи азык алабыз һәм тагын бу чарага килү теләге белән кайтып китәбез, иптәшләребезгә дә бу тамашаны карарга киңәш итәбез, ә инде тискәре тәэсир калдырса, вакытыбызны заяга уздырдык дигән фикердә калабыз. ФДББС (ФГОС) нәкъ менә укучының белем алу процессында теләктәш катнашучысы булуына басым ясый. Белем алу ул – бурыч түгел, ә куанычлы, күңелле бер чара булырга тиешлеген искәртә.
Педагогка ФДББСка җавап бирә торган дәресне хәзерләгәндә иң беренчел чиратта нәрсәләргә игътибар итү сорала:
•− төп максат – укучының шәхси үсешен тәэмин итү;
•− укучыларда УУГ формалаштыру;
•− укучыларның эзләнү эшчәнлеген дөрес итеп оештыру һәм танып-белү эшчәнлеген үстерү (укучыларның белемнәре мөстәкыйль эзләнү эшчәнлегенең нәтиҗәсе булсын өчен).
Сулейманов Р.Ф.
 
Сообщения: 264
Зарегистрирован: 27 окт 2015, 04:40

Пред.След.

Вернуться в Сообщество учителей башкирского и других родных языков и литератур

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3

cron