Методические рекомендации

Модераторы: Ильмухаметов А.Г., Куватова Г.Д., Сулейманов Р.Ф., Акьюлова Р.Р.

Re: Методические рекомендации

Сообщение Габитова З.Г. » 14 мар 2016, 08:28

XI – Р – 2015
Башҡорт (туған) тел
1. Зәйнәб апай дәрестәре.
2. Кешенең матурлығы нимәлә?
3. Ғ. Хөсәйенов парсаларында фәлсәфәүи-этик мәсьәләләр.
4. Ә. Хәкимовтың “Өйөрмә” романының образдар системаһы.
5. Д. Бүләков әҫәрҙәрендә геройҙарҙың рух ныҡлығы.
Габитова З.Г.
 
Сообщения: 822
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:17

Re: Методические рекомендации

Сообщение Габитова З.Г. » 14 мар 2016, 08:28

X – Р – 2015
Башҡорт (туған) тел
1. Мәҙәниәтле кеше нисек булырға тейеш?
2. Мостай Кәрим ижадына бер ҡараш.
3. З.Рафиҡовтың “Үлемһеҙлеккә биш аҙым” әҫәрендәге геройҙар минең күңелем түрендә.
4. Ноғман Мусин – урман һаҡсыһы.
5. Әнүр Вәхитовтың “Өс бөртөк бойҙай” хикәйәһендә хеҙмәт кешеһен кәүҙәләндереү.

XI
Габитова З.Г.
 
Сообщения: 822
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:17

Re: Методические рекомендации

Сообщение Габитова З.Г. » 14 мар 2016, 08:27

Инша темалары
Башҡорт (туған) тел
IX – Р – 2015
1. “Ҡайҙа ғына бармай, ниҙәр күрмәй ир-егеткәй менән ат башы”?! (Башҡорт фольклорында ир-егет һәм ат образы).
2. Фәрит Иҫәнғолов әҫәрҙәрендә хеҙмәт темаһының сағылышы.
3. Яҡшылыҡты һөйөр ул, илдең зарын һөйләр ул. Бейгә ҡаршы ут булған – сәсән булмай, кем булһын?
4. Дуҫлыҡ ҡайҙан башлана?
5. Ф.Ерғәлиевтың «Салауат йорто» картинаһынан алған тәъҫораттар.
Габитова З.Г.
 
Сообщения: 822
Зарегистрирован: 23 янв 2012, 03:17

Re: Методические рекомендации

Сообщение ГУЛЬНАЗ-2 » 14 мар 2016, 08:23

Собрано много материалов по творчеству Акмуллы.
ГУЛЬНАЗ-2
 
Сообщения: 6
Зарегистрирован: 14 мар 2016, 08:10

Re: Методические рекомендации

Сообщение MORATSOLTAN » 12 мар 2016, 08:25

9 класс (дәүләт теле) өсөн эш
1. ... Аҡмулла атаҡлы ... мәҙрәсәһендә уҡыған.
2. ... Аҡмулла ... йылда үлгән.
3. Аҡ-ҡара, яҡшы-насар, ҡыш-... , ҙур - ... .
4. Бына ... көҙ етте. ... һарғая, ... . ... осоп китте. Һалҡын ... яуа. Балалар 1 сентябрҙә ... бара.
5. Ул Салауат районында тыуған. Башҡортостандың халыҡ шағиры. Төп темалары – тел, милләт, рух. Әҫәрҙәре: “Туған тел”, “Аманат”, “Кеше” һ.б. Кем ул?
6. Мин ... йәшәйем (нисек?)
Мин ... ултырам (ҡайҙа?)
Мин ... мәктәпкә барам (ҡасан?)
7. Башҡортостандағы иң ҙур күл - ... .
Башҡортостандың баш ҡалаһы - ... .
8. “Таштуғай” - башҡорт халыҡ ... . (әкиәте, йыры, мәҡәле, эпосы, ҡобайыры). .
9. ... ... хәҙерге Дүртөйлө районы Әсән ауылында тыуған.
10. һ-х: ...өт, ...аумы, ...ат, ...ут, ...әл, ...әбәр, ...ул, ...анай, ...орау, ...атыусы.
MORATSOLTAN
 
Сообщения: 6
Зарегистрирован: 12 мар 2016, 08:09

Re: Методические рекомендации

Сообщение MORATSOLTAN » 12 мар 2016, 08:24

9 класс (дәүләт теле) өсөн эш
1. Мифтахетдин ... хәҙерге ... районында тыуған.
2. Мифтахетдин ... ... йылда тыуған.
3. Аҡ-ҡара, яҡшы-насар, көн-... , малай - ... .
4. Бына һалҡын ... етте. Ап-аҡ ... яуҙы. ... йоҡоға талды. ... һайрамай. Урманда ... ята.
5. Ул Ишембай районында тыуған. Башҡортостандың халыҡ яҙыусыһы. Төп темаһы – урман. Әҫәрҙәре: “Мәңгелек урман”, “Йыртҡыс тиреһе” һ.б. Кем ул?
6. Мин ... уҡыйым (нисек?)
Мин ... йәшәйем (ҡайҙа?)
Мин ... Өфөгә барам (ҡасан?)
7. Башҡортостандағы иң ҙур йылға - ... .
Минең тыуған ҡалам - ... .
8. Өфө гербында ... һүрәтләнгән.
9. ... ... Хәйбулла районыТаңатар ауылында тыуған.
10. ҡ-к: а..., ...ыш, я...шы, та...та, балы..., а...са, ю..., ...уян, ба...са, кү... .
MORATSOLTAN
 
Сообщения: 6
Зарегистрирован: 12 мар 2016, 08:09

Re: Методические рекомендации

Сообщение MORATSOLTAN » 12 мар 2016, 08:23

http://vk.com/bashkortlanguage - Бәйләнештә сайтында мин булдырған сәхифә. Башкирский язык (разговорный) тип атала. Теләгегеҙ булһа, инеп ҡарарға мөмкин :)
MORATSOLTAN
 
Сообщения: 6
Зарегистрирован: 12 мар 2016, 08:09

Re: Методические рекомендации

Сообщение MORATSOLTAN » 12 мар 2016, 08:19

8 класс (дәүләт теле) өсөн тест
Башҡорт теле
8 класс
Мәктәп этабы
1. «Ерҙә кеше һөйәгенән
Убалар үҫкән...
Тел – тере шишмә – үлмәгән,
Бөгөнгә еткән!»
Был өҙөк кемдең шиғырынан?
А) Р. Бикбай;
Б) Б. Бикбай;
В) Ә. Үтәбай;
Г) С. Әлибай.
2. Ҡайһы юлдағы һүҙҙәр «Көҙ» темаһына ҡарай?
А) ҡар ирей, көндәр йылы, ҡоштар килә;
Б) ҡоштар китә, япраҡтар һарғая, ямғыр яуа;
В) ҡар яуа, буран ҡотора, көн бик һалҡын;
Г) көн эҫе, ҡояш ҡыҙҙыра, күбәләктәр оса.
3. Ҡайһы һөйләмдә һорау билдәһе ҡуйыла?
А) Беҙҙең өй янында ҙур баҡса бар
Б) Бөгөн баҡсаға барығыҙ
В) Иртәгә баҡсаға бараһыңмы
Г) Әсәйем һуған, кишер, ҡыяр ултыртты
4. Ҡайһы һөйләмдә өндәү билдәһе ҡуйыла?
А) Һин бөгөн нимә эшләйһең
Б) Өй эшен эшлә
В) Мин Октябрьский ҡалаһында йәшәйем
Г) Әсәйем тәмле бутҡа бешерә
5. Ниндәй һөйләм дөрөҫ төҙөлгән?
А) Өфө ҡалаһы Ағиҙел урынлашҡан, бейек тауҙа буйында.
Б) Өфө ҡалаһы Ағиҙел буйында, бейек тауҙа урынлашҡан.
В) Ағиҙел буйында, Өфө ҡалаһы урынлашҡан бейек тауҙа.
Г) Ағиҙел ҡалаһы Өфө буйында, бейек тауҙа урынлашҡан.
6. Шиғырҙа ниндәй һүҙ төшөп ҡалған?
«Ҡараһаң миңә,
Йылмайһаң миңә,
Һин дә бик матур,
... лә матур,
Бик матур донъя»
А) Кеше;
Б) Әсәй;
В) Өфө;
Г) Ватан.
7. Ҡайһы юлда ялғауҙар дөрөҫ ҡушылған?
А) ашлы тәрилкә, тоҙло ҡыяр, эшле кеше;
Б) һипкеллы ҡыҙыҡай, аҡылле кеше, тәртиплө малай;
В) балале ҡатын, балле торт, һөтле сәй;
Г) белемлы уҡыусы, аҡсале эш, башле егет.
8. «Әсә күңеле» шиғырының авторы кем?
А) Р. Ниғмәти;
Б) М. Ғафури;
В) А. Игебаев;
Г) Л. Абдуллина.
9. Ниндәй һөйләм бер составлы?
А) Был эште оҙаҡ эшләнем;
Б) Атайым эштән ҡайтты;
В) уҡытыусы килде;
Г) Баҡсала алма бешә.
10. Һөйләмдең баш киҫәктәре ниндәй?
А) эйә, аныҡлаусы;
Б) хәбәр, тултырыусы;
В) аныҡлаусы, хәл;
Г) эйә, хәбәр.
MORATSOLTAN
 
Сообщения: 6
Зарегистрирован: 12 мар 2016, 08:09

Re: Методические рекомендации

Сообщение Альфина Фаритовна » 12 мар 2016, 05:05

Укытучы балаларга белем бирү белән бер рәттән аларны иҗади фикерләргә,белемне әзер рәвештә генә кабул итергә түгел,ә җавапны эзләнү ысулы белән табырга өйрәтергә тееш. Моны булдыру өчен төрле эзләнү эш төрләре булдырырга кәрәк. Укучыларга әзер материал бирегә караганда яналыкны 7229ре э2л9п табыу2ары 8525мт9лер9к.Улар2а телг9 3ы2ы38ыныу,ижади,логик фекерл97,фекере4де я3лау беле7 сифаттары 76еш9. Инновацион технологиялар 3улланыу предмет3а 3ы2ы38ыныу уята.
Минем инновоцион проектны4 темасы “Татар теле һәм әдәбияты дәресләрендә веб-квест технологиясен куллану”.
Максаты:
1. Татар теле һәм әдәбиятын өйрәнүгә укучыларда кызыксыну уяту;
2. Төрле чыганаклардан җыелган мәгьлүмәтне системалаштыру;
3. Яңа информацион технология аша укучыларның креатив фикер йөртү сәләтен үстерү.
Без балалар белән беренче проектыбызны татар халык авыз иҗатыннан башлап җибәрдек. Татар халык авыз иҗатын өйрәнүдә веб-квест технологиясен куллану мөмкинчеллеге киң. *9р тема буенча укучылар м9гьл7м9т җыеп веб сайт т5зерг9 м5мкин. Халык иҗаты 9с9рл9рене4 эчтәлеге мавыктыргыч,т5зелеше җыйнак,теле тапкыр,шуңа аларны уку да,а4лау да җи4ел.
( х9зер мин сезг9 “халык иҗаты” темасын 7тк9н чакта бу технологияны4 м5мкинчелекл9рен к7рс9теп китәсем кил9.
Веб -квест технологиясыны4 авторы Сан Диего университетыны4 профессоры Берни Додж.
Укыту веб-квесы ул интернеттагы сайт. Ул сайт 5стенд9 укучылар 7зл9ре эшли. Веб квест технологиясыны4 7зенч9леге – 7з аллы эш, сайт 5чен м9гьл7м9т укучылар тарафынан т5рле веб-сайтлардан алып туплана. Веб квест эшене4 сөземтәсе укучыларны4 эшл9рен веб сайтта урынлаштыру.
Төрләре:
- С5йл97;
- Планлаштыру 89м проектлаштыру;
- Иҗади эш;
- Аналитик эш.

Структурасы:
- Инеш ( ролл9ргә б7л7,квестны4 планын т5з7)
- Т5п 5леш (7заллы эшл9нг9н эшл9рне4 с5земт9л9рен тикшер7)
- Йомгаклау( табылган м9гьл7м9тл9рне туплап сайт т5з7).
Этаплары :
Башлангыч этап /командада/
Укусылар сайланган тема белән танышалар, аналогик проектларны тикшер9л9р, командада ролл9р б7лен9 /бер- биш кеше/. 89р команда әгьзалар бер- берсен9 ярдам итерг9 тиешл9р.
Ролл9рг9 б7лен7 этабы
Укучылар индивидуаль р9вешт9 7зл9рен9 бирелг9н эшл9рне башкаралар. Шул ук вакытта алар интернет, компьютер программалары буенча 7зл9рене4 /белемл9ре/ т9җриб9се бел9н уртаклаша.
Йомгаклау
Команда укытучы җит9кчелеге астында берг9 эшли. Проблемалы тикшер7 с5земт9л9ре буенча н9тиҗ9л9р 89м т9гьдимл9р туа. Тупланган м9гьл7м9тк9 критик анализ /темага туры кил7е,…/. Укучылар тарафынан эшл9нг9н веб квестны4 Интернет челт9ренд9 урын алуы, аларны кызыксындырып,канатландырып җиб9р9. Алар я4адан - я4а 7сешл9рг9 ынтыла.
Мисал: без 6,7-нче сыйныф укучылары бел9н эшл9дек. Мин 1-5 сыйныфларны да җәлеп итергә тырыштым.һәрбер сыйныфта нинди дә булса эш төре тәгьдим иттем. Мәсәлән: 2 сыйныф – табышмакларга проект төзеделәр, 3 нче – мәкальләр җыйдылар, 4 – 6 нчы сыйныфлар – табышмакларга, мәкальләргә, әйтемнәргә проектлар эшләдек. Ә 7 нче сыйныф беләнбарлык эшләрне барлап, проеклар төзеп, сайтка чыгардык. Аларны 4 т5ркемг9 б7лдек:
- Фотографлар-
- Журналислар
- Программислар
- Редактор (укытучы 89м укучы)
Без башкарган эш шулай килеп чыкты: слайд
Бу сайтны эшл97г9,9лбәтт9,югары сыйныф укучыларын җ9леп итерг9 кир9к,ләкин мин барлык сыйныфларны җәлеп итергә булдым. Ә со4ынан инде 9зер сайт буенча башка сыйныф укучыларына халык иҗаты темасы буенча эш т5рл9ре бирерг9 була.
М9с9л9н, һәр сыйныфта 9ки9тл9р бел9н, легендаларны 7тк9ч, шундый эш т5ре т9гьдим ит9м.(ки9тл9рд9н иллюстрациялар к7рс9тел9 89м б9л9к9й ген9 5зек буенча укучылар 9с9рне4 исемен 9йтерг9 тиеш.
Бу эш төре укучыларның креатив фикерләү сәлатен үстерә.
Альфина Фаритовна
 
Сообщения: 13
Зарегистрирован: 05 мар 2012, 13:28

Re: Методические рекомендации

Сообщение зульфия ягафарова » 01 мар 2016, 18:41

[Рәшит Назаровҡа эйәреп]
Юлдар алып китә, тағы әйҙәй мине...
Донъя гиҙәм, ниндәй гүзәллек...
Ләкин ауылымдан күркәмерәк
Башҡа ерҙәр юҡтыр кеүек.
Бында ғына миңә тынысыраҡ,
Бында ғына тоям бәхетте,
Һөйөүемде тыуған илкәйемде
Әйтеп бирәм туған телкәйемдә.
Олатайҙар түккән күпме ҡанын
Ошо изге ерҙәр хаҡына.
Батырҙарын күпме юғалтһа ла
Тоғро ҡалған туған халҡына.
Эй, кешеләр, һеҙгә үтенесем:
Һаҡлайыҡ тим беҙ ҙә Уралды,
Һатмайыҡ, тим тыуған еребеҙҙе,
Ҡоротмайыҡ йылға-күлдәрҙе.
Туған телһеҙ ҡалыу- илһеҙ ҡалыу,
Онотмайыҡ изге һүҙҙәрҙе,
Бөтөрмәйек көнөн киләсәктең,
Киләсәкһеҙ халҡым бөтәсәк.
Өйрәнәйек изге йолаларҙы,
Үҫәйексе рухлы булып та.
Олатайҙарҙың оло аманатын
Юғалтмайыҡ һис бер ваҡыт та.
зульфия ягафарова
 
Сообщения: 3
Зарегистрирован: 01 мар 2016, 18:06

Пред.След.

Вернуться в Сообщество учителей башкирского и других родных языков и литератур

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0

cron